Substansmängd hit å dit

Jahapp, så jag gick in på länken som de rekommenderar från Uppsala för att testa förkunskaperna från gymnasiekemin. Inser ju väldigt fort att det blir till och läsa kemi sista månaden nu innan terminsstart.

Första kapitlet kemi A - lätt som en plätt.
Andra kapitlet kemi A - JÄVLAR JAG KOMMER FÖR F#N INTE IHÅG NÅNTING OCH HUR SKA MAN RÄKNA UT DET HÄR DÅ??? 2 dagars tragglande och substansmängd, mol, avogadros konstant, molmassa och formelmassa börjar sakta sätta sig på plats.

Och jag har nu efter kapitel 2 även kunnat konstatera att volymenheter är ett satans påfund och borde helt sonika förbjudas. 

Idag ska jag titta på kapitel 3.



Kommentarer
Postat av: Anonyma Jag

Tack gumman, det är verkligen sjunde himlen nu! :D underbart!



Ojdå, så du ska flytta tillbaka till Sverige? .. Hur länge har du bott på/i skottland? :) :)



Kramar!

2011-07-28 @ 08:00:35
URL: http://adropinthesea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0