Äventyr och hunden lyckades hålla sig torr och tyst

Upptäckte i morse att det inte fanns kaffefilter kvar. SHIT och karln ska dra till Paris. Jag kör ganska ogärna här med vänstertrafik och så är mitt lokalsinne obefintligt så det kändes lite jobbigt men ok. Lämnade hunden hemma som behöver tränas i att bli lämnad. I början hade vi kiss och bajs ALLTID någonstans så fort vi stängde en dörr. Jättekul med ljus heltäckningsmatta och en hyresvärd som inte tillåter hundar. Ni fattar..
Nu verkar det bara vara skällandet som behövs åtgärdas. 

I alla fall, lämnade hunden och drog iväg till stormarknaden runt hörnan. Stormarknad. Säljer kaffe. Hittar inte filtren. Ser mig i panik om efter någon att fråga eftersom tanken på en tokskällande hund med öppna fönster inte känns särskilt upplyftande. Ser en tjej och frågar "ursäkta var har ni kaffefiltren någonstans?" Hon svarar "nä de har vi nog slutat med. De ska finnas här bland kaffet i sådana fall."
VA? Men, men.... jag stirrar ju på en hel SEKTION med malet bryggkaffe men FILTREN har man slutat med... 

Jag iväg fort med bilen. Vet att det finns en annan affär lite längre upp längs med huvudvägen. Har bara varit in där typ 2 gånger förut och det här känns lite läskigt. Tänker på hundfan och hoppas han har somnat. Troligt? Nej knappast. Han är en terrier..

Lyckas glömma bort åt vilket håll i rondellen jag ska kolla och gasar på. Fick en tuta i örat eftersom jag uppenbarligen inte lämnat företräde. Jag är en sån där "jävla turist" haha, med mina svenska reg-plåtar. Jag körde åtminstone åt rätt håll i rondellen och det måste ju vara ett plus?

En skylt som är gömd bakom ett träd lyckas fånga min blick "TESCO" - YEEES here I come!
Tesco har åtminstone kaffefilter! Melitta dessutom så jag passade på att köpa 3 paket. Nu är paketen ganska små här så bli inte upphetsad nu men de lär räcka ett tag framöver i alla fall :)

På väg tillbaka var det ingen i rondellen förutom jag så det var ju skönt. Blev så förvirrad förra gången med tutor och nävar i luften haha. Så jäkla stolt hela vägen tillbaka.
Hunden, HUNDEN VERKAR VARA TYST DESSUTOM! Helt underbart!
Nu sitter jag här med min kopp kaffe och njuter över min nuvunna erfarenhet :)





Kommentarer
Postat av: Monika

Du är duktig du.. Se det som äventyr när du ska ut och göra något.

Skönt att det går framåt med hunden också.

2011-06-15 @ 18:40:28
Postat av: Cian

Willie le woof..Ja du vi har samma problem med Lukas



Antiskäll hjälpte lite men han straffkissar så fort vi lämnar :/

helst i soffan också..



2011-06-16 @ 07:26:45
URL: http://vildingsbravader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0