Jag har ett erkännande

Jag längtar hem. Till Sverige.
Till röda stugor med vita knutar. Till grusvägar och ängar. Till insjöar man kan bada i. Till midsommar. Till en säker tillvaro där det finns skyddsnät om man ramlar. Till svensk inredning. Till mat som håller hög kvalitet på restauranger. Till hög standard på byggnationer där det faktiskt finns regler. Till ett Svensson-liv där man säger hej till grannen. Till helger där man träffas hemma hos folk och inte på puben. Till svenska sommaren. Till svenska vintern för helt ärligt, hellre en smällkall deprimerande vinter när man vet att det kommer en vacker vår och sommar än 10 grader kallt och regn året om.
Jag längtar hem. Till Sverige.

Kommentarer
Postat av: irma

vart är du någonstans? :)

2011-06-17 @ 16:45:01
URL: http://borgirma.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej Irma, jag bor i Glasgow, Storbritannien just nu. Jättefin natur, men det är inte Sverige.. :)

2011-06-17 @ 16:51:28
URL: http://snartdar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gumsan.. inte lätt..hoppas allt löser sig snart. Försök tänk på att du får vara med mannen i ditt liv så kanske det känns lite bättre.kramar från mig och bus. bara ringa om du vill prata krams

2011-06-17 @ 18:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0