Från det ena till det andra

Nä hörrni, jag säger bara DiorShow! Vilken maskara! Trodde aldrig en märkesmaskara skulle imponera på mig. Jag är ju lite snål när det gäller kläder och smink, eller som man kanske skulle uttrycka sig - sparsam.... Därför har jag fnyst åt märkessmink och ojjat mig när jag absolut måste ha införskaffa mig det.

Exempel: jag är ganska allergisk mot en hel del - parfym, konserveringsmedel i krämer och smink mm och diverse annat. Allt med VÄLDIGT krångliga namn så man inte orkar kolla igenom innehållsförteckningen. Det skulle troligtvis inte spela någon roll ändå för jag har glömt vad allt kallas iaf. Därför har jag använt Clinique. SKITDYRT och det svider när jag behöver ta fram plånboken alltså. Men det är bra grejer och spar in tid på innehållskoll.

Jag är väldigt petnoga när det gäller maskara och ingen, INGEN har kunnat imponera annat än Maybelline. Jag har doppat tårna i Max Factor, Loreal, Clinique och till och med Kanebo (hoppsan Kerstin vad dyrt det blev!), men ingen har levererat bra resultat förutom Maybelline. Nyfiken som jag är har jag ju alltid undrat vad allt ståhej är kring DIOR. Ett dyrt märke bara liksom. "Tänker ALDRIG nedlåta mig att spendera så mycket pengar på ett märke...". Japp, så har jag resonerat... Tills nu.

Det började med att jag ville ha ett nytt läppglans och ett highlight puder för någon månad sedan. Kollade vanliga lite billligare märken först. Hittade ingenting som var bra eller rättare hittade ingenting om man inte ville se ut som en clown.

Slängde oss in i bilen och for iväg till John Lewis (motsvarande NK eller Åhlens) precis innan stängning. Shit oxå jaja - hamnade i Dior disken och BABAANG där var pudret jag haft på näthinnan. FAN oxå! ASDYRT och MÄRKE. Fick helt enkelt blunda. Clinique disken nästa levererade EXAKT vad jag ville ha i läppglans.
DUBBELFAN.
Kärlek.

Inhandlade en maskara skeptiskt i Taxfreen på flygplatsen på Stansted. Enda anledningen var att pudret var så jäkla bra så min maskarafetishm vaknade till liv när DIORSHOW disken flörtade med mig. £18 var ju som hittat! Skitnöjd provade jag den och efter det mina vänner finns inte maybelline längre i mitt vokabulär. Jäkligt synd om plånboken men va fan..

Kommentarer
Postat av: cia

jag vet.... den är hur bra som helst, tyvärr. Men så värd. Kan trösta dig med att den håller länge. Shit vad jag skrattade om camparna i buskarna. Kram på dig

2011-07-09 @ 21:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0