Iron Maiden rockade men ljudet sög

Hej på er! Hemkommen igår kväll från Götet och Iron Maidens gig på Ullevi. Helt underbar stämning i stan, folk överallt - glada förväntansfulla. Inget bråk! Åtminstone som jag upplevde det. Trots all ölkonsumtion. 

Vi parkerade rumpan på en uteservering vid 12-tiden och satt i solen runt 4 timmar och drack ljuvlig mellanöl tills det var dags att börja bege sig till hotellet för middag och en välbehövlig dusch. Andrew's normalt blåvita ben byttes mycket snabbt till rödbetsröda lilaaktiga som såg ut att göra mycket ont... 

Jag har varit på en del spelningar med maiden så det kändes kul men det blev en konstig inledning med en video som spelades när alla trodde att de gick upp och det hela förvandlades till ett slags antiklimax. Så när grabbarna väl gick upp kändes det som om intresset från publiken hade svalnat rejält. Det ointresse och svala mottagande som de fick har jag aldrig sett förr men det kändes verkligen obekvämt och konstigt de första 2-3 låtarna. Sedan drog det igång och blev bättre och bättre.
Men herregud - LJUDET.... det var ju anskrämligt! Fattar inte vad de hållt på med men något måste ha gått väldigt väldigt snett eller så var ljudteknikern en praktikant. Trots skitljud så blev det ändå bra men lite besviken måste jag nog erkänna att jag blev. Tur att vädret var underbart!

Nu satt jag och väntade på att få följa med The big 4 på SVTs direktsändning via svt.se/play bara för att bli skitbesviken. De har ju SÅKLART blockerat alla utländska ip-adresser, så här sitter man högröd i ansiktet och svär som en hel karl. FAN!
iron maiden

Jaha, fler bilder kommer då blogg.se tydligen har en jäkla massa internal server error när man ska ladda upp just nu. Håll tillgodo ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0