Högsta snittfart!

Trots förkylningskänningar, pms och allergi (tror jag) sista 1 1/2 veckan så har Polarklockan visat "Elit" för första gången på "Running Index" och i måndags med. Högsta snittfarten höll jag i måndags på min 7 km runda och klockan visade 6.30 /km! Börjar kännas kul att det ger resultat även om jag känner av kroppen nu av någon anledning. 
 
 
Igår tänkte jag testa på en återhämtningsrunda men det kändes inte alls bra. Dels var det bara 12 timmars vila emellan, dels har barnen hållt mig vaken 4-5 nätter nu (har tappat räkningen..), plus att jag körde 6 km. Det var nog lite för långt faktiskt. Skulle hållt mig till 3-4 km. 
Ja ja, nu vet jag tills nästa gång. 
 
För övrigt har jag någon konstig känning i hamstrings på höger sida. Kommer och går helt random och verkar inte hänga ihop med löpningen. Misstänker att det kommer från ryggen men det visar väl sig i morgon då backe och styrka står på programmet om jag får sova inatt. Annars får det bli en plan runda. 
 
Jag märker att löpningen har bitit sig fast på riktigt nu eftersom det är svårt att motivera sig att stanna inne och ha en vilodag. Det liksom spritter i benen och jag längtar ut! Underbar känsla faktiskt. 
 
Idag upptäckte jag att sjukhusbyxorna liksom hängde på mig och insåg att de har börjat bli för stora i midjan (ooops!). Kanske inte så jobbigt tänker ni men resåren som man då måste spänna i linningen gör så förbaskat sjukt ont i skinnet! Men men lite lättare kropp att släpa runt på rundorna är ju bara bra förstås.

Två dagar kvar på avdelningsplaceringen på Akkis, sedan är det intensivt tentaplugg i 2 veckor. Vi får väl se hur det går men jag måste vara disciplinerad och träna EFTER att vi hämtat barnen så att jag kan utnyttja den lugna tiden till effektiv läsning... Kanske, kanske det går ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0